Škoda Favorit slaví třicetiny III. – výrobní cyklus

Před 30 lety vstoupila automobilka Škoda do nové epochy. Moderně řešený hatchback Favorit se veřejnosti poprvé představil na mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně ve středu 16. září 1987.

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi odstartovala sériová produkce řady Favorit v srpnu 1988. První automobily Favorit 136 L (de Luxe) se ke koncovým zákazníkům dostaly v posledním čtvrtletí roku 1988 za cenu od 84 600 Kčs (výběhová Škoda 120 L stála 65 630 Kčs), při průměrné hrubé měsíční mzdě 3030 korun.
Po sametové revoluci v listopadu 1989 bylo s přechodem k tržnímu hospodářství zřejmé, že dlouhodobou konkurenceschopnost automobilce Škoda zajistí jen vstup silného zahraničního partnera. Náročná jednání byla úspěšně završena na jaře 1991 a česká automobilka se stala členem skupiny Volkswagen.

Škoda Favorit, zdroj: Škoda auto

Škoda Favorit, zdroj: Škoda auto

Zánovní hatchback, jeden z mála moderně řešených nelicenčních osobních automobilů zemí bývalého východního bloku, představoval velmi solidní základ, průběžně zhodnocovaný zvyšováním kvality, technické i estetické úrovně. První realizovaná úprava vzhledu proběhla v roce 1991, kdy se asymetricky umístěné logo na masce chladiče posunulo doprostřed.
Výraznější facelift z ledna 1993 se vryl do paměti veřejnosti působivou reklamní kampaní s 548 vlaječkami, umístěnými na místech vozu, jichž se provedené změny týkaly. Modelová řada Favorit měla úspěch i na nejnáročnějších trzích. Například odbyt v Německu meziročně (1990 / 1991) vzrostl téměř na dvojnásobek. Prodej vozů Škoda Favorit a kombi Forman podpořily i akční verze s rozšířenou výbavou, např. Sport Line, Black Line, Marathon či Excellent.
Mezi srpnem 1987 a zářím 1994 vzniklo 783 168 vozů Škoda Favorit. Společně s kombi Forman a užitkovými deriváty včetně typu Pick-up se celkem vyrobilo 1 077 126 vozů. Štafetu poté přebrala Škoda Felicia

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.