Sachsen Classic se zúčastní sedm škodovek

Ne rychlost, ale pravidelnost a co největší přesnost rozhodují o vítězích v tzv. setinových rally veteránů a youngtimerů. K nejoblíbenějším patří Sachsen Classic, které se pro pestré startovní pole i nadšenou diváckou kulisu přezdívá ´Mille Miglia Východu´. Automobily Škoda budou v letošním ročníku zastoupeny hned sedmkrát. Chybět nebudou ani nádherné kabriolety Škoda Felicia či atraktivní rallyové
kupé Škoda 130 RS.

Diváci se mohou těšit na téměř 200 historických vozidel. „Těší nás, že divákům této atraktivní rallye můžeme představit tolik atraktivních automobilů z bohaté historie značky Škoda,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. „Z muzejních sbírek a ve spolupráci s německým dovozcem Škoda auto Deutschland se na start postaví hned sedm vozů Škoda, na které čeká přes 600 kilometrů půvabnou krajinou národních parků Saské Švýcarsko a České Švýcarsko, ale také řada náročných měřených úseků, které mohou s pořadím vydatně zamíchat,“ dodává Frydlová.

Škoda 440 Spartak na Rally Bodensee Klassik, zdroj: Škoda auto

Škoda 440 Spartak na Rally Bodensee Klassik, zdroj: Škoda auto

Ve startovním poli téměř dvou set vozidel z 20. až 80. let minulého století bude nejstarším českým
zástupcem Škoda 1200 Sedan z roku 1955, následovaná efektním typem Škoda 440
„SPARTAK“ z roku 1957, který u diváků budí nadšení dobovou přídavnou výbavou například v
podobě středového přídavného světlometu.

Dva kabriolety Škoda Felicia (1960 a 1961) zastoupí jednu z nejelegantnějších modelových řad mladoboleslavské automobilky, které se v letech 1959-1964 vyrobilo na 14 863 exemplářů a dnes patří sběrateli k velmi vyhledávaným. Sytě červená Škoda 100 z roku 1970 využije na trase Sachsen Classic řadu prvků své rallyové úpravy a k magnetům startovního pole bezesporu patří autentická Škoda 130 RS v provedení z roku 1978. Kupé s karoserií odlehčenou částmi z hliníku a laminátu vykazovalo pohotovostní hmotnost jen 825 kg. Se čtyřválcovým motorem 1,3 l, vybaveným dvěma dvojitými karburátory, dosahovalo největší rychlosti 145 – 210 km/h v závislosti na použitých převodech, odpovídajících charakteru soutěžní či závodní trati.

Škoda 130 RS, zdroj: Škoda auto

Škoda 130 RS, zdroj: Škoda auto

Sedmičku vozů se značkou ŠKODA uzavírá na Sachsen Classic hatchback Favorit z roku 1991, který je věrnou replikou vozu, startujícího na slavné Rally Monte Carlo.

První z takřka 200 posádek rallye Sachsen Classic odstartuje 17. srpna ve 12:01 z německého Cvikova (Zwickau). Čtvrteční etapa, zpestřená šesti měřenými úseky, nevynechá závodní okruh Sachsenring, dějiště závodů Grand Prix. Po absolvování nejméně 115 kilometrů se historické vozy vrátí do Cvikova. V pátek je čeká asi 247 kilometrů, během nichž překonají Krušné hory a z části se budou pohybovat i na území České republiky – v odpoledních hodinách zavítají mimo jiné na mostecký autodrom. Po odpočinku v malebných lázních Bad Schandau se veterány vydají do závěrečné sobotní etapy, zahrnující mimo jiné barokní zámek Rammenau či závodní trať Rödental. Po více než 235 kilometrech je diváci 19. srpna asi od 15:30 hodin uvítají v cíli u drážďanské Skleněné manufaktury, jednoho ze špičkových výrobních závodů koncernu Volkswagen.

Účastníci rally historických vozidel a youngtimerů mají za cíl zajíždět v přesně stanoveném čase
nejen jednotlivé etapy, ale zejména různě dlouhé testy přesnosti. V nich se za odchylku +/-0,01 s
uděluje vždy jeden trestný bod, za 1 sekundu tedy 100 trestných bodů – odtud pojem « Setinová
rally ». Posádky mohou používat elektronické stopky či přístroje, anebo se přihlásit do kategorie
mechanických stopek (tzv. Sanduhrklasse), kde je užití elektronických pomocníků zakázáno.

zdroj: Škoda auto

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.