Renault Clio: stále ve formě

Současnou čtvrtou generaci Renaultu Clio známe od autosalonu v Paříži v září 2012. Před dvěma lety prošla modernizací, při které Francouzi ladili pouze drobnosti. Dramatické změny třeba nebyly. Malý švihák působí i po letech mladistvě a jen málokdo by mu hádal o půl generace vyšší věk než například Seatu Ibiza nebo Volkswagenu Polo. Tak nadčasový design se Renaultu povedl.

Velké přední světlomety nejsou vizuálně potlačeny nějakými zbytečnými kudrlinkami na přídi. Naopak boky hrají svaly, a Renault Clio tak působí vážně dynamicky. Vše rámují koncové svítilny, jejichž úzký tvar evokuje sportovní bouráky. Malý Francouz bude pohledným vozem i za mnoho let.

Renault navíc neztrácí ani co do rozměrů. Jako jeden z prvních modelů segmentu A překonal délkou hranici čtyř metrů a může se směle řadit vedle novějších a stále větších konkurentů. Vnější rozměry přitom odrážejí i poměry v interiéru. Ten bez ztráty kytičky převeze čtyři průměrně rostlé dospělé i na dlouhé vzdálenosti. Většině kupců vybírajících mezi malými auty musí dostačovat i třísetlitrový zavazadlový prostor.

Běžného řidiče musí uspokojit i nabídka agregátů. V této třídě dominují ty zážehové. Ty zná současný ceník Renaultu Clio hned dva. Klidné a konzervativně smýšlející šoféry osloví spíše atmosférická dvanáctistovka disponující maximálním výkonem 75 koní. Zájemci o pružnější motorizaci musejí vzít zavděk tříválcem o objemu 0,9 litru. Z něj lze vyždímat stádo až devadesáti koní. Čtyřválcový turbodiesel je dostupný ve dvou výkonových specifikacích, které poskytují taktéž až 75 nebo 90 koní. Jejich výkon je ale doprovozen mohutnějším točivým momentem.

Renault Clio, foto: Renault

Renault Clio, foto: Renault

Dalším trumfem malého Renaultu je pak ceník samotný. Vůz začíná na částce 239 900,- Kč. Ve výbavě sice chybí například klimatizace, ale potěší alespoň elektricky ovládaná přední okna nebo tempomat. V tomto kontextu se vyplatí připlatit si 22 000,- Kč za vyšší výbavu Advantage, a dostat tak vůz vybavený například i manuální klimatizací, vnějšími zrcátky a klikami v barvě karoserie nebo kůží obšitým volantem. Za tříválcový turbomotor se připlácí dalších 20 000,- Kč a slabší turbodiesel je o dalších 44 000,- Kč dražší.

Na opačném konci spektra stojí Renault Clio ve výbavě Intens s úsporným turbodieselem pod kapotou, šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin, čalouněním sedadel se semišovými prvky, předními světlomety LED PURE VISION, dešťovým a světelným senzorem, zadními parkovacími senzory nebo třeba navigací. Takový vůz vyjde na ceníkových 415 900,- Kč.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.