Renault Clio Grandtour: Rodinná volba za 300 000,- Kč

Mladé rodiny toužící po novém autě to mají stále těžší. Pokud nemají dvakrát naditou peněženku a touhu novým SUV volat do světa, jak aktivní život žijí, moc velký výběr nemají. Malá MPV pomalu vymírají a jsou nahrazovány zvýšenými rádoby offroady, které si za svou stylovost nechávají zaplatit. Malý kombík, děvečka pro všechno pro rodinu se dvěma dětmi, je v červené knize ohrožených druhů zapsán už dávno. Přesto právě malý kombík od Renaultu je aktuálně dobrou volbou. Clio Grandtour jako skladovka dává smysl.

S třemi sty tisíce v kapse a plánem koupit nový vůz pro rodinu moc možností není. Nechcete-li vysloveně svou volbu z rozumu s logem Dacie či v případě sedanu Citroënu nebo Peugeotu křičet do světa, je tu Renault Clio Grandtour. Nevím jak vám, ale mně se jeho vnější tvary líbí. Nedávno prošel faceliftem, který mu na kráse ani nepřidal ani neubral. Interiér není vyloženě nemoderní, i když lesklý středový panel, který je tu asi nejfuturističtějším prvkem, ve frontě na praktičnost praktičnost dvakrát nestál. Podstatnější je, že sedadla jsou pohodlná, podvozek schopný, řízení relativně komunikativní, kufr  s více než 400 litry objemu přiměřený a potěší i pět hvězd, které tento vůz v roce 2012 získal od EuroNCAP. Pětiletá záruka také není k zahození.

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Hlavní trumf však značka s diamantem ve znaku vynáší v okamžik, kdy navštívíte web renaultbezcekani.cz. Nabídka skladovek Renault Clio Grandtour sice není nejširší, ale při pohledu na jejich ceny se není čemu divit. Výbava Limited obsahuje snad vše, co řidič může potřebovat, především klimatizaci, tempomat, kožený volant a multimediální systém s ovládáním na volantu propojitelný s mobilem. Zatmavená zadní boční okna spolu s šestnáctipalcovými litými koly znamenají, že auto i pěkně vypadá.

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Nejste-li závodník a spokojíte-li se s atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 75 koní, dostanete se pod 300 tisíc korun i podle ceníkových cen. Skladovka vyjde o nějaký ten desetitisíc levněji. Renault navíc dává bonus 20 000,- Kč v případě výkupu staršího auta.

V testech často haněná turbodevítistovka s 90 koni sice není řidičsky nejpřívětivější, ale stačí i na svižnější projetí. Zkušenosti zejména zahraničních uživatelů říkají, že jde i o relativně spolehlivý agregát. S trochou štěstí se vám Renault Clio Grandtour s tímto motorem a ve výbavě Limited podaří sehnat za cenu, která magickou hranici 300 000,- Kč překoná minimálně.

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

A srovnání s konkurencí? Tu tvoří zejména Fabia Combi. Její výsadní postavení mezi kupujícími mladoboleslavskou automobilku do podbízení se cenou nežene. Obdobná výbava Style vychází přece jen o něco dráž, a protože není dostupná s litrovým agregátem, cenou s atmosférickou dvanáctistovkou od Renaultu zápolit nemůže.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.