Porsche ve Frankfurtu představilo model 911 GT3 Touring

Rodina puristických vysokovýkonných sportovních vozů Porsche se dočkala nového přírůstku. Porsche 911 GT3 s paketem Touring bylo představeno na 67. mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem.

Nová verze bude k dispozici výhradně s šestistupňovou mechanickou převodovkou a místo pevného zadního spoileru má nastavitelný jako 911 Carrera. Pod decentním zevnějškem se ukrývá ryzí závodní technika. Atmosféricky plněný, čtyřlitrový motor z motoristického sportu dosahuje nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) a poskytuje nejvyšší točivý moment 460 N.m. Za předpokladu optimálního řazení zrychlí 911 GT3 s paketem Touring z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 316 km/h.

Paket Touring byl poprvé nabízen jako varianta výbavy typu 911 Carrera RS modelového roku 1973. Již tehdy byl středem pozornosti puristický design modelu 911 a klasické prvky vnitřní výbavy. Nový model 911 GT3 s paketem Touring tento přístup přebírá a interpretuje jej v moderním stylu. Tato varianta tak osloví fanoušky čistokrevných sportovních vozů se slabostí pro decentní styl a klasické potěšení z jízdy.

S výjimkou paketu Clubsport a čalounění Alcantarou nabízí Porsche téměř všechny prvky výbavy na přání, určené pro model 911 GT3, také v kombinaci s paketem Touring. Zákazník má díky tomu na výběr všechny barvy pro exteriér a kola, brzdovou soustavu PCCB s keramickými kotouči, systém pro zvýšení světlé výšky, přední světlomety LED, všechny varianty sedadel, paket Chrono a audiosystémy.

Paket Touring lze již objednávat a dodává se jako volitelná výbava bez příplatku. Porsche 911 GT3 s paketem Touring tak stojí v Německu 152 416 eur včetně DPH a specifické výbavy pro tento trh.

Porsche 911 GT3 Touring, foto: Porsche

Porsche 911 GT3 Touring, foto: Porsche

Vysokovýkonný sportovní vůz z každé perspektivy

Karoserie verze GT3 zůstává – s výjimkou zádě – i ve variantě s paketem Touring beze změn. Speciálně tvarovaný přední nárazník nese velké otvory pro přívod vzduchu a před víkem zavazadlového prostoru je umístěn typický ventilační otvor. Přední a zadní světlomety jsou identické, avšak bez tmavého tónování. Z profilu dominují kovaná kola z lehké slitiny s centrální maticí. Na předních kolech s šířkou devět palců jsou pneumatiky rozměru 245/35 ZR 20, zadní kola mají šířku dvanáct palců a pneumatiky rozměru 305/30 ZR 20. Pneumatiky zanechávají působivý dojem, protože karoserie je v oblasti podběhů kol v porovnání s modelem 911 Carrera o 44 milimetrů širší. Dojem šířky umocňuje snížení světlé výšky o 25 milimetrů.

Sportovní aerodynamika: zadní spoiler s přídavnou odtokovou hranou

Formální zdrženlivost je patrná až na zádi. Plocha výsuvného zadního spoileru základní verze modelu 911 je opatřena aerodynamickou odtokovou hranou (tzv. Gurneyho klapkou) v barvě karoserie. Speciálně navržena byla mřížka zadního víka s plaketou „GT3 touring“. Mezi další rozpoznávací znaky patří stříbrné lišty bočních oken, ozdobné koncovky sportovní výfukové soustavy, kryty ostřikovačů světlometů a nápis Porsche na zádi. S „paketem Touring černý exteriér“, dodávaným na přání, jsou tyto prvky černé jako u modelu 911 GT3. Přední a zadní světlomety jsou v tomto případě tmavě tónované.

Porsche 911 GT3 Touring, foto: Porsche

Porsche 911 GT3 Touring, foto: Porsche

Interiér čalouněný kůží

V interiéru panuje atmosféra klasického sportovního vozu s mechanickou převodovkou. V souladu s charakterem puristického GT dominuje interiéru jemná kůže místo Alcantary. Věnec volantu s označením polohy 12 h, řadicí páku, loketní opěrky ve výplních dveří, víko odkládací schránky na středové konzole a madla dveří zdobí obšití hladkou kůží. Prostřední plochy sedadel mají čalounění černou tkaninou. Na opěrkách hlavy jsou reliéfní loga Porsche. U veškerého prošívání na částečně koženém čalounění jsou použity černé nitě. Interiér završují ozdobné lišty z černého hliníku.

Nejvýkonnější atmosféricky plněný šestiválec z motoristického sportu

Všechny verze modelu 911 GT3 s mechanickou převodovkou mají identické poháněcí ústrojí a podvozek. To platí i pro variantu s paketem Touring. Atmosféricky plněný šestiválcový „boxer“ se zdvihovým objemem čtyři litry pochází ze závodních vozů, jako jsou typy 911 RSR nebo 911 GT3 Cup. Jedná se o nejvýkonnější atmosféricky plněný motor s přímým vstřikováním a největším zdvihovým objemem, který značka Porsche dosud vyvinula pro silniční provoz na základě plochého šestiválcového motoru s protiběžnými písty. Motor je charakteristický svým vysokootáčkovým konceptem. Klikový hřídel může dosáhnout až 9000 otáček za minutu, což je i mezi motory pro sportovní vozy absolutní výjimka.

Převodové poměry šesti převodových stupňů jsou precizně přizpůsobeny výkonové charakteristice motoru a nabízejí mimořádně sportovní charakteristiku řazení. Funkce automatického přidávání meziplynu vytváří vzrušující zvukový doprovod při řazení nižších převodových stupňů. Řidič ji aktivuje tlačítkem „Sport“ na středové konzole a díky rychlejší synchronizaci ozubených soukolí zažije ještě dynamičtější proces řazení. Sportovní mechanická převodovka verze GT přenáší hnací sílu na zadní nápravu s mechanikou uzávěrkou diferenciálu a automatickými brzdnými zásahy (PTV).

Porsche 911 GT3 Touring, foto: Porsche

Porsche 911 GT3 Touring, foto: Porsche

Rychlost v zatáčkách, stabilita na rovinkách: tuhý podvozek s řízením zadních kol

Podvozek modelu 911 GT3 svědčí o bohatých zkušenostech, které značka Porsche získala v motoristickém sportu. Kromě optimalizované preciznosti základního nastavení přesvědčí podvozek také suverénní ovladatelností a jízdními vlastnostmi. Zásadní podíl na tom má aktivní řízení zadních kol. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí ve stejném směru jako přední kola nebo opačně, čímž se zvyšuje agilita a stabilita. Pneumatiky mají na obou nápravách rozměry, které zaručují optimální přenos sil působících na přední kola při řízení a brzdění, zatímco zadní kola zajišťují přenos hnací síly a směrovou stabilitu.

Aplikace Porsche Track Precision App v sériové výbavě

Sériová výbava všech verzí 911 GT3 zahrnuje kromě systému Porsche Communication Management (PCM) včetně navigačního modulu s připojením k internetu a dopravním zpravodajstvím v reálném čase také modul Connect Plus a aplikaci Porsche Track Precision App. Porsche nabízí s touto aplikací řidičům možnost zobrazování, ukládání a analyzování podrobných provozních dat na chytrém telefonu.

Paket Touring byl poprvé nabízen jako varianta výbavy typu 911 Carrera RS z modelového roku 1973. Již tehdy byly středem pozornosti puristický design modelu 911 a klasické prvky vnitřní výbavy. Nový model 911 GT3 s paketem Touring tento přístup přebírá a interpretuje jej v moderním stylu. Tato varianta tak osloví fanoušky čistokrevných sportovních vozů se slabostí pro decentní styl a klasické potěšení z jízdy.

S výjimkou paketu Clubsport a čalounění Alcantarou nabízí Porsche téměř všechny prvky výbavy na přání, určené pro model 911 GT3, také v kombinaci s paketem Touring. Zákazník má díky tomu na výběr všechny barvy pro exteriér a kola, brzdovou soustavu PCCB s keramickými kotouči, systém pro zvýšení světlé výšky, přední světlomety LED, všechny varianty sedadel, paket Chrono a audiosystémy.

Paket Touring lze již objednávat a dodává se jako volitelná výbava bez příplatku. Porsche 911 GT3 s paketem Touring tak stojí v Německu 152 416 eur včetně DPH a specifické výbavy pro tento trh.

 

zdroj: Porsche Interauto CZ

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.