Ojeté rodinné auto do 150 000,- Kč? Volba rozumu!

Seriál, v němž vybíráme nová auta, má úspěch, tak proč se nepodívat na zoubek i ojetinám. Trh s ojetými vozy je mnohem živější než s novými. Zkusme tedy poradit těm, kteří zvažují koupit ojeté rodinné auto do 150 000,- Kč.

Úvodem několik základních pravidel či hesel, kterých se při koupi ojetiny vyplatí vždy držet:

  1. Kupujete použité zboží. Narazit na kus jako z fabriky se rovná spíše zázraku. Proč by ho kdo prodával? Počítejte s náklady po koupi ve výši 10-20% z pořizovací ceny vozu. Výměna rozvodů a motorového nebo i převodového oleje není rozhodně od věci.
  2. Kupujete použité zboží. Nikdy nevíte, jak se k němu předchozí majitel choval. Zničit se dají i auta s proklamovanou spolehlivostí a neodfláknutou údržbou a slušným zacházením lze v dobrém stavu držet i vozy, které například TÜV zvýrazňuje červeným písmem. Auto, které vypadá, že by vám rádo říkalo pane, si nechte zkontrolovat odborníkem.
  3. Kupujete použité zboží. Jednodušší řešení nebývají vždy komfortní, avšak mají menší potenciál kazit se než složité konstrukce. To platí o motoru, podvozku i výbavě v interiéru.

Podívejme se tedy do nabídky autobazarů a zkusme najít co nejlepší koupi za 150 000,- Kč. Rodinné auto má být prostorné a přiměřeně komfortní a bezpečné. Vybíráme tedy kombi, které by mělo mít klimatizaci, nízký kilometrový nájezd a být co nejmladší.

inzerce


Škoda Octavia combi

Evergreen českých silnic je bezpochyby dobré auto, ale také jediný vůz, který se tomto výčtu objeví a ne úplně ho doporučíme. Důvod je jasný. Škoda Octavia si drží cenu, je o ní zájem i jako o ojetinu, a tak za stejnou cenu seženete vůz s věštím nájezdem, starší nebo v horším stavu než u jiných modelů. Lpíte-li na okřídleném šípu, zamyslete se, jestli by vám nestačil menší.

Škoda Fabia combi

Škoda Fabia combi totiž rodině posloužit může. Je to kombi odvozené od malého auta, kterého jsou všude mraky. Váš sociální status koupí Fabie combi nevzroste. Za 150 000,- Kč ale můžete sehnat přibližně šestileté auto s nízkým nájezdem v solidní výbavě. Osobně bych doporučil zážehovou šestnáctistovku, která poskytuje dostatečný výkon a slušnou spolehlivost atmosférického agregátu.

Škoda Fabia combi 2. generace, foto: Matthias93, Wikimedia commons

Škoda Fabia combi 2. generace, foto: Matthias93, Wikimedia commons

Škoda Roomster

Máte-li něco proti Fabii, je tu ještě Roomster. Trošku crazy MPV je méně okoukané než Fabie a ani praktičností si s ní nezadá. Jízdní vlastnosti ale vysoká karoserie vylepšit nedokázala. Motor 1.6 MPI je mým tipem i tady.

Škoda Roomster, zdroj: Škoda auto

Škoda Roomster, zdroj: Škoda auto

Ford Focus Turnier

Je-li nějaké auto nečeskou rodinnou klasikou je to Ford Focus. Za 150 tisíc korun lze sehnat přibližně 7 let staré auto se solidním nájezdem a jedním ze spolehlivých zážehových motorů. Z těch se nejméně doporučuje 1,6 Ti-VCT, která má sice na svůj objem solidní výkon, avšak spolehlivostí mírně pokulhává. Na designu faceliftované druhé generace už zapracoval zub času, ale stále působí dynamicky. Nabídkou prostoru Focus za českou legendou prakticky nezaostává.

Ford Focus Turnier 2. generace (facelift), foto: Rudolf Stricker, zdroj: Wikimedia Commons

Ford Focus Turnier 2. generace (facelift), foto: Rudolf Stricker, zdroj: Wikimedia Commons

Opel Astra Caravan

Zajímavou alternativou může být i zážehový Opel Astra Caravan. Typické kombi nižší střední třídy v ničem neexceluje ani naopak nepropadá. Nelíbit se může poněkud strohý design exteriéru i interiéru Háčka, kde se navíc přidává také ne úplně dobře zvládnutá ergonomie v oblasti středového panelu. Pokud ale narazíte na slušný kousek, rozhodně stojí za úvahu. Základní zážehová čtrnáctistovka není zrovna trhač asfaltu, ale už o dvě deci větší motor umí povozit slušně. Vyplatí se dát pozor, jestli funguje veškerá elektronika.

Opel Astra caravan (H), foto: Matthias93, zdroj: Wikimedia commons

Opel Astra caravan (H), foto: Matthias93, zdroj: Wikimedia commons

Kia Cee´d SW

Poslední auto, které doporučíme, pochází z korejského poloostrova. První Cee´d nedosahuje kvalit jeho nástupce, avšak už před nějakými deseti lety se jednalo o vůz zcela konkurenceschopný. Podvozek nebyl tehdy na špici třídy a interiér také není kdovíco. Motor 1,6 CVVT ale jede slušně a obvykle se pojí se solidní výbavou. Trumfem může být stále trvající tovární záruka. Jako volba rozumu je tedy na místě.

Kia Cee´d SW, foto: Dmmaos, zdroj: Wikimedia commons

Kia Cee´d SW, foto: Dmmaos, zdroj: Wikimedia commons

Další jako Renault Clio či Mégane, Hyundai i30, Volkswagen Golf, Toyota Auris apod. rozhodně nejsou špatná auta. Buď se však nejedná o principielně spolehlivá auta (Renault), nebo jsou jejich ceny výše než u zmiňované konkurence, aniž by nabízeli o mnoho více (Volkswagen, Toyota a nakonec i Octavia), nebo prostě nemají oproti konkurenci moc čím zaujmout (Hyundai). Narazíte-li však na slušný kus za slušnou cenu, jejich koupi vám vymlouvat nebudeme.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.