Ojeté rodinné auto do 100 000 Kč? Máme tři neotřelé tipy.

I s pětimístným budgetem lze pořídit pracanta pro sebe, manželku a pár dětí. Sháníte-li ojeté rodinné auto do 100 000,- Kč, určitě se vyplatí nevzít první nabízený kus, který uvidíte, a mít s sebou při výběru někoho, kdo autům rozumí. Všeobecně se vždy bude jednat o vozy, kterým minimálně táhne na desátý rok. Kromě stočení tachometru je u nich pravděpodobná i zanedbaná údržba některým z předchozích majitelů. Legendy o spolehlivosti konkrétního modelu či motorizace mohou být dobrým vodítkem. U takto letitých aut ale můžete narazit na oddělanou Toyotu i stoprocentně v kondici fungující Fiat. Většina lidí pak sáhne po klasice, kterou lze v klidu servisovat u každého garážisty – dvojková Octavie nebo Focus stejné generace. Možná by ale stálo za to se podívat i na auta, nad kterými leckdo ani nezauvažuje.

Renault Thalia – volba nenáročných

Renault Thalia 2. generace, By Michge - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6865196

Renault Thalia 2. generace, By Michge – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6865196

V době, kdy se Dacia teprve nadechovala k ofenzivně směrem na západ, se Renault pokoušel montovat levné modely pod svou hlavní značkou. Jejich vrcholným představitelem je Thalia – malý sedan odvozený od Renaultu Clio. Takto velký vůz lze jako ojeté rodinné auto provozovat, jen je třeba brát v potaz některá omezení. Čtyři basketbalisty nepřevezete, stejně jako ledničku. Objem kufru je však obří a pro převoz velkého množství středně velkých věcí stačí.

Základní cena nové Thalie začínala snad vždy jedničkou a dnes seženete zánovní, šesti či sedmiletou s klimatizací a základním zážehovým motorem o objemu 1,2 litru za cenu hluboko pod 100 000,- Kč. Narazit se dá i na benzinové motory o dvě či čtyři deci větší nebo vznětovou patnáctistovku. Výhodou je také to, že tohle auto si nikdo k závodění ani dlouhým přesunům nepořizoval. A to je právě ono. Ačkoli se jedná o jednoduchý vůz, na kterém se nemá moc co pokazit, hledáte-li komfortní vůz na dlouhé cesty, je lépe se poohlédnout jinde. Thalia je sice v rámci segmentu pohodlná, na nižší střední třídu ale nemá, především po řidičské stránce. Závady hledejte především na spodní části vozu – korodující výfuk, celkový stav podvozku či brzd.

inzerce


Fiat Croma – italské pohodlí

Fiat Croma, autor: Pava, zdroj: Wikimedia commons

Za velmi slušné peníze jde sehnat i auto o dvě třídy větší. Kombi, které vzhledem i prostorem mířilo i proti MPV mělo původně dostat znak Lancie, čemuž odpovídá luxus na palubě. Ačkoli Fiat Croma neoslní vzhledem, komfortem na palubě už může a nízkou cenou jakbysmet. Ta je důkazem prodejního neúspěchu mezi novými vozy i mezi ojetinami. Za méně než 100 000,-Kč seženete osmiletý kus s nijak brutálním nájezdem a vznětovou devatenáctistovkou, která je vzhledem ke své solidní spolehlivosti i celkem dobrou volbou. Na voze, který má slovo sport rád asi stejně jako kocour Garfield, je typická italská elektrická výbava, která si může žít vlastním životem. Tradiční kontrolu spojky, podvozku, brzd a turba byste si také neměli odpustit.

Hyundai Matrix – korejský Neo

Hyundai Matrix, By de:Benutzer:Chapulines - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2330571

Hyundai Matrix, By de:Benutzer:Chapulines – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2330571

Hlavně hodně prostoru nabízí korejské MPV Hyundai Matrix. Toto ojeté rodinné auto logicky neohromí jízdními vlastnostmi ani kvalitou interiéru. Jeho síla je jinde. Kromě velkorysé nabídky místa zaujme také perfektním výhledem ven a může tak nahradit například dosluhující Multiplu. Dobrá je také spolehlivost často opomíjeného Korejce. Podvozek je solidní a zážehová osmnáctistovka jakbysmet. Nepotěší slabší odhlučnění, zejména ve vyšších rychlostech a málokoho nadchne také řazení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.