Nové rodinné auto za 250 000,- Kč?

Tentokrát si v pravidelné rubrice položíme těžkou otázku. Lze na současném trhu najít nové auto za 250 000,- Kč, které poslouží jako rodinný povoz? Jasné je, že většina zájemců o praktický vůz s čtvrtmilionem v kapse bude brousit po bazarech. Ale co když z nějakého důvodu prostě lpíte na novém autě?

Nová auta v posledních letech zdražují a úkol sehnat jakékoli do 250 000,- Kč není zrovna nejlehčí, ani pokud nebazírujete na velké nabídce prostoru. Rodina si ale svůj prostor žádá. Dvěma dospělým a dvěma dětem by mohlo stačit malé kombi, nebo nějaký zástupce nižší střední třídy. Co ale nabízí trh?

Dacia

Začněme u automobilky, u které bychom v tomto případě začít měli. Rumunská lowcostová Dacia umí dělat levná a praktická auta. Někomu by mohlo stačit i Sandero. Prostoru pro posádku poskytuje dost, ale 320 litrů pro zavazadla nám pro rodinu přijde málo. I když by se do limitu vešla ve výbavě Arctica s litrovou atmosférou (75 koní) i turbodevítistovkou (90 koní).

Dacia Logan MCV, zdroj: Dacia

Dacia Logan MCV, zdroj: Dacia

Oba motory se montují i do superrodinného Loganu MCV. Ten výkonnější ve výbavě Arctica překračuje limit o 900,- Kč. Základní litr pak v této výbavě vyjde na 219 900,- Kč. A to je řeč o faceliftovaném voze. Ve výbavě 4,5 metru dlouhého kombi s o hodně více než půlkubíkovým kufrem najdete například ABS, ASR a ESC, manuální klimatizaci, rádio, palubní počítač, asistent rozjezdu do kopce, LED denní světla, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Klasický Logan v provedení sedan je na tom pak stejně, jen je levnější o cca 22 000,- Kč. Ve výbavě Arctica dosáhnete tedy i na motor 0.9 TCe, a dokonce i s robotizovanou převodovkou Easy-R.

Dacia Lodgy, zdroj: Dacia

Dacia Lodgy, zdroj: Dacia

Komu je malý Logan, může sáhnout po Dacii Lodgy. V základní výbavě Access a pětimístném provedení vyjde na necelých 225 tisíc Kč. Pohání ji zážehová šestnáctistovka o síle 102 koní. Ve výbavě toho moc nenajdete. Ocelová kola, kliky i zrcátka v černé barvě, standardní počet airbagů i brzdových pomocníků, ale třeba také asistent rozjezdu do kopce.

Dacia Dokker, zdroj: Dacia

Dacia Dokker, zdroj: Dacia

Obdobně to vypadá i s pocivilněnou dodávkou Dacia Dokker. S totožným motorem zákazníky vyjde na 214 900,- Kč. Výbava se nazývá stejně a je i hodně podobná té v Dacii Lodgy. Jen obsahuje o palec menší ocelová kola a fixní vnější zpětná zrcátka

Dacia Duster, zdroj: Dacia

Dacia Duster, zdroj: Dacia

Ještě jednu možnost Dacia nabízí, pokud hledáte auto za 250 000,- Kč. Není možné si nevšimnout reklamní kampaně na SUV Duster, které začíná na 249 990,- Kč a ze všech Dacií je nejstylovější. Takové holátko má pak ve výbavě černá manuálně nastavitelná zrcátka, nárazníky i kliky, ocelové šestnáctky, klasickou sadu kolem ABS i airbagů, asistent rozjezdu do kopce nebo přípravu pro rádio. O pohon přední nápravy se stará benzinová šestnáctistovka o výkonu 84 kW.

Renault Clio Grandtour, zdroj: Renault

Renault Clio Grandtour, zdroj: Renault

inzerce


Renault

Zůstaneme ještě u koncernu Renault-Nissan a podíváme se na malé kombi Clio Grandtour. Podle ceníku startuje ve výbavě Life a poháněné zážehovou atmosféricky plněnou dvanáctistovkou o výkonu 75 koní na ceně 249 900,- Kč. Nikoho asi nepřekvapí zrcátka a kliky v černé barvě nebo patnáctipalcová kola. Clio je na druhou stranu již v základu osazeno asistentem rozjezdu do kopce nebo tempomatem s omezovačem rychlosti, LED denními světly a elektricky nastavitelnými i vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky. Zamrzí tak jen absence alespoň manuální klimatizace. Jen pro pořádek, druhý malý kombík – Škoda Fabia Combi startuje téměř 18 000,- Kč nad limitem. Ani skladovky se aktuálně do čtvrt milionu nevejdou.

Další možnosti…

Pokud jste si dosud nevybrali a nepatříte-li ke skalním fanouškům značky Lada, kteří jsou ochotni si počkat, až se k nám vozy této značky začnou po homologaci znovu dovážet (údajně v nejbližších týdnech), budete muset opustit ceníky oficiálních importérů a začít hledat mezi skladovkami. Za uvedenou cenu možná narazíte na Peugeot 301 nebo Citroën C-Elysée v základu. Ceníky obou lowcostových sedanů nižší střední třídy startují výrazně nad čtvrtmilionem korun, na skladovku v uvedeném limitu ale v době psaní tohoto článku narazit lze. Pro ilustraci Peugeot 301 v základu nabízí dvanáctistovku PureTech (82 koní), ABS, ASR, ESP, imobilizér, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky, přední okna v elektrice, manuální klimatizaci nebo rádio. Tedy v zásadě to samé co základní Citroën C-Elysée, a to včetně motorizace.

Citroën C-Elyseé, foto: Citroën

Citroën C-Elyseé, foto: Citroën

Peugeot 301, foto: Peugeot

Peugeot 301, foto: Peugeot

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.