Nové rodinné kombi za 350 000,- Kč?

Tímto článkem tak trochu navazujeme na úspěšný text, který jsme zveřejnili v lednu, resp. březnu. Tehdy jsme vybírali nový rodinný vůz do 350 tisíc korun. Omezili jsme se však pouze na sedany a liftbacky nižší střední třídy. Teď je tu ovšem léto a s ním čas dovolených, kdy potřebu prostoru pro zavazadla ve voze cítíme nejpalčivěji. Oproti březnu však hledáme i větší auta za více peněz. Jaké možnosti tedy má zájemce o nový vůz v karosářském provedení kombi s budgetem odpovídajícím více než patnácti průměrným platům?

Shrňme si požadavky: Kombi, může být odvozeno i od malého vozu, vzadu cestují převážně maximálně dvě děti do 15 let s kufrem o objemu ideálně přes 500 litrů a klimatizací, která je pro letní dovolenou dnes už nezbytností. Další prvky výbavy, případně lepší než základní motorizace už může být pouze bonusem.

inzerce


Začněme tradičně u stánku domácí Škody. Zavazadlový prostor Rapidu Spaceback o objemu 415 litrů jej z nabídky vyřazuje. Nakonec, kombi to doopravdy není. Octavia combi startuje 35 000,- Kč nad stanovenou hranicí, a tak je třeba zalovit níže. Škoda Fabia combi startuje téměř osmdesát tisíc pod limitem. Náleží samozřejmě do kategorie malých aut, ale pro dvě děti či skromnější dva dospělé je vzadu místa dost a 530 litrů zavazadlového prostoru musí stačit. Na naftu zapomeňte, ale nejsilnější benzinovou dvanáctistovku TSI s výkonem 81 kW lze mít ve výbavě Style za 335 900,- Kč. K dispozici tak budete mít vůz na patnáctipalcových litých kolech, 6 airbagů, front assist s funkcí nouzového brzdění, imobilizér, speedlimiter a klimatizaci. 14 tisíc na další prvky výbavy je milým bonusem.

Škoda Fabia Combi Monte Carlo, zdroj: Škoda auto

Škoda Fabia Combi Monte Carlo, zdroj: Škoda auto

Nebo můžete sáhnout po verzi Monte Carlo. Ta v základu vychází na 345 900,- Kč a pro mnoho invencí už prostor není. Pod bílou nebo červenou kapotou tak dostanete motor 1,2 TSI s 66 kW a pětikvalt. Balení je to však velmi pěkné. Dvoubarevné provedení, šestnactipalcová litá kola, sportovní interiér, panoramatická střecha, 6 airbagů, front assist s funkcí nouzového brzdění, imobilizér, speedlimiter a klimatizace. V peněžence zbude například na asistent rozjezdu do kopce (2000,- Kč), přední mlhovky s corner funkcí (2500,- Kč), Sportovní podvozek (3000,- Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla (800,- Kč), výsuvné integrované ostřikovače světlometů (3800,- Kč), výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (2000,- Kč), neuzamykatelné šrouby se zabezpečením proti krádeži (500,- Kč), rezervní kolo (1100,- Kč), přední loketní opěrku (3000,- Kč) či simply clever paket (2000,- Kč) apod.

Renault Clio Grandtour, zdroj: Renault

Renault Clio Grandtour, zdroj: Renault

Pojďme ale i jinam. Konkurencí pro Fabii combi ve třídě malých kombíků je snad jen Renault Clio Grandtour. Seat Ibiza ST totiž z ceníků i webu Seatu zmizel. Stylový Francouz začíná více než sto tisíc pod limitem, jak se u malého auta sluší a patří. Opět tak můžeme popustit uzdu výbavě. Dosáhnete na výbavu Limited s motorem 0,9 TCe (318 900,- Kč), Intens s motorem 0,9 Tce Energy (345 900,- Kč),  nebo Advantage (2. stupeň) s dieselovým dCi 75 (340 900,- Kč). Výbava Advantage obsahuje nyní mimo jiné klimatizaci, asistent rozjezdu do kopce, tempomat či led světla pro denní svícení. Limited přidává navíc šestnáctipalcová litá kola, přední mlhovky, zatmavená zadní okna, kůží obšitý volant či navigaci. S Intens pak získáte navíc automatickou klimatizaci, lišty pod okny v barvě chromu, zadní parkovací senzory či elektricky ovládaná okna i vzadu. O třídu výš u Renaultu nepochodíme. Mégane Grandtour začíná na 389 000,- Kč.

Ford Focus kombi, zdroj: Ford

Ford Focus kombi, zdroj: Ford

Teď už musíme o třídu výše všude. Jiné malé auto v provedení kombi na současném českém trhu není. Zůstaneme-li ve Francii, musíme pro překročení finančního limitu i u základní verze vyřadit Peugeot (308 SW) i Citroën (kombi v této třídě nemá). Citroën C3 Picasso je sice rodinným vozem v limitu, ale MPV se budeme věnovat zase někdy příště. Co Němci? Volkswagen Golf Variant překračuje cenový limit o padesát tisíc, Ford Focus kombi běžně o šestnáct tisíc, ale nyní je v akci a za 339 990,- Kč jej můžete mít v základní výbavě Trend s taktéž základní atmosférickou benzinovou šestnáctistovkou Duratec Ti-VCT  o výkonu 77 kW a s pětistupňovým manuálem. V autě tak budete mít k dispozici čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, stropní airbagy 1. a 2. řady sedadel, manuální klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, dálkové ovládání, 6 reproduktorů, vstup USB, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, asistent pro rozjezd ve svahu HSA a šestnáctipalcová ocelová kola.

Stejně tak můžete mít Opel Astra Sports Tourer nyní v akci za 344 900,- Kč s atmosférickým zážehovým motorem 1,4 litru o výkonu 74 kW v základní výbavě Selection. Alespoň podle informace na titulní straně webu Opelu. Ceník platný od 1. 7. 2016 říká trochu něco jiného. Podle něj by základní kombík nižší střední třídy od Opelu vyšel i v akci na 354 900,- Kč.

A hledáme dál…Seat Leon ST o necelé dva tisíce překonává limit. Fiat 500L není kombi a Fiat Tipo v provedení kombi zatím v nabídce není. Toyota Auris Touring Sport i Honda Civic Tourer začínají s cenou daleko za limitem. Zbývají tedy tři želízka v ohni. Kia, Hyundai a Dacia.

Kia Cee´d SW, zdroj: Kia

Kia Cee´d SW, zdroj: Kia

Kia Cee´d SW je nyní v akci, takže do limitu se v základu vejde. Výbava Comfort s benzinovou armosférickou čtrnáctistovkou o maximálním výkonu 73 kW. To znamená přední mlhovky, manuální klimatizace, patnáctipalcová ocelová kola, ovládání rádia na volantu, loketní opěrka vpředu a šest airbagů.

Hyundai i30 kombi, zdroj: Hyundai

Hyundai i30 kombi, zdroj: Hyundai

Hyundai i30 kombi se také vejde do limitu. „Splněný sen české rodiny“ s motorem 1,6 GDI o výkonu 99 kW v akční výbavě Czech Edition vám v peněžence nechá desetikorunu. Výbava je vskutku bohatá. Jen namátkou: LED denní světla, mlhovky, klimatizace, rádio s CD + USB, asistent rozjezdu do svahu, tempomat, zadní parkovací senzory, bluetooth handsfree, elektricky ovládaná i zadní okna, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektrická bederní opěrka, … To vše podtrženo pětiletou zárukou bez omezení nájezdu. To vypadá jako zatím nejlepší nabídka.

Dacia Logan MCV, zdroj: renault.cz

Dacia Logan MCV, zdroj: renault.cz

Co na to Dacia? Vozy Dacia Logan MCV můžete mít za 350 tisíc Kč téměř dva. Nebo taky jeden v nejvyšší výbavě Arctica a benzinovým motorem 0,9 TCe (66 kW, za pohon LPG je příplatek 25 000,- Kč) za 250 900,- Kč či naftovým motorem 1,5 dCi (66 kW) za 296 900,- Kč. Tak či tak zbude čím i za co dovybavovat. V nejvyšší výbavě totiž chybí litá kola (patnáctipalcová – 9000,- Kč), tempomat a kůží obšitý volant (9000,- Kč), elektricky ovládaná zadní okna (3000,- Kč), loketní opěrka (2500,- Kč), zadní parkovací senzory (6000,- Kč) či dotykový navigační a multimediální systém, který spolu s mapovým pokrytím Evropy získáte za 10 000,- Kč.

Čemu dáte přednost, záleží samozřejmě na vás. A že by se za tyhle peníze dalo sehnat pro rodinu i nějaké MPV či dokonce nějaký crossover či SUV? Máte pravdu. O Dacii Duster, Renaultu Captur, nebo Hyundai ix20, Kie Venga či Opelu Meriva zase někdy příště.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.