Nová Škoda Octavia za půl milionu?

Dnes se na nabídku vozů za určitou cenu podíváme trochu jinak. Nebudeme vybírat modely napříč segmentem, ale zvolíme rovnou bestseller. Nakonec, spousta kupců Škody Octavia o jiném voze ani neuvažuje, nebo, v případě firemních zákazníků, uvažovat nemůže. Aby bylo o  čem přemýšlet, zvolíme si částku dostupnou, kulatou, ale ne nejnižší – rovných 500 tisíc korun. Za tyhle peníze se dala nová Škoda Octavia na počátku milénia koupit téměř v základu. Jakou Octavii za tyhle peníze dostanete dnes?

Při hledání té ideální Octavie se vydáme dvěma cestami. Cestou praktika a cestou člověka, který má rád sportovnější svezení a rád dělá svým autem dojem.

Cesta praktika

Ano, praktik by určitě koupil kombíka, ale tím si nenecháme srovnání pokazit a z nějakého důvodu nám bude stačit liftback. Praktickou cestou pak máme na mysli to, že nepotřebujeme extra silný motor, protože nejsme závodníci, nepotřebujeme osmnáctipalcovými hliníkovými koly dělat ramena na souseda, ale auto chceme v takové výbavě, kterou doopravdy využijeme. Praktikovi by mohl stačit základní motor – přeplňovaný litrový tříválec poskytuje maximální výkon 85 kW a v běžném provozu stačí. Zajímavou volbou by pak mohl být akční výbavový stupeň Fresh (432 900,- Kč). S ním by se dalo poohlížet po dieselu, který začíná 11 tisíc korun pod půlmilionem korun, ale museli bychom oželet některé prvky doplňkové výbavy. Škoda Octavia Fresh má oproti stupni Ambition v základní výbavě například tempomat, elektricky ovládaná všechna boční okna, vyhřívání předních sedadel, vyhřívané trysky ostřikovačů i přední sedadla a šestnáctipalcová hliníková kola. Takové auto ale lze ještě zpraktičnět. Hodit by se totiž mohla taková proaktivní ochrana cestujících (11 000,- Kč), výbava Sun and Pack (3 000,- Kč), Simply clever paket s košem na odpadky ve dveřích či oboustranným kobercem v kufru (1 900,- Kč), nebo plastová vana do kufru (1 280,- Kč), odjištění opěrky zadního sedadla z kufru (2 000,- Kč), paket pro špatné cesty (5 500,- Kč), příprava pro tažné zařízení (5 000,- Kč), nebo rovnou tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí (12 000,- Kč), zásuvka na 230 V (2 500,- Kč), vyhřívání všech sedadel (5 100,- Kč), sklápěcí opěradlo sedadla spolujezdce (1 900,- Kč), rezervní kolo (1 600,- Kč), zadní i přední zástěrky (po 330,- Kč) a někomu možná i asistent rozjezdu do kopce (2 000,-Kč). Taková Škoda Octavia Fresh 1.0 TSI je stále téměř než 20 tisíc korun pod stanoveným limitem 500 000,- Kč. Do půlmilionu se vejde i s hezčí barvou laku a většími koly, ale to už není volba praktika. Mimochodem jediná barva bez příplatku je modrá na obrázku níže.

Vyobrazení vozu v prostředí Škoda Car Configurator, zdroj: Škoda auto

Vyobrazení vozu v prostředí Škoda Car Configurator, zdroj: Škoda auto

Cesta sportovního svezení

Sportovní svezení a vzezření Octavie bude trošku nákladnější, takže začněme u základní verze ve výbavě Active. Úplné holátko stojí 354 900,- Kč. S motorem 1.4 TSI (110 kW) jsme však už na 432 900,- Kč. Zrcátka v barvě karoserie a spousta další vizuálně zajímavé výbavy je ale kompatibilní až s výbavou Ambition a ta je s čtrnástistovkou k mání od 488 900,-. Se zbylými jedenácti tisíci moc parády neuděláme, obzvlášť, když nejlevnější hliníková kola vyjdou na 14 900,- Kč. Oklikou se tak vracíme k verzi Fresh. Ta s motorem 1.4 TSI vyjde na 469 900,- Kč. Pojďme tedy za 30 tisíc auto co nejvíce vyšperkovat. Emočně zapůsobí červený lak za 4 000,- Kč a vzhled vozu obrovsky zvednou i osmnáctipalcová kola za příplatek 10 600,- Kč. Zbude tak i na zadní světla s LED diodami (3 500,- Kč), přední mlhovky s Corner funkcí (2 500,- Kč), sportovní podvozek (3 300,- Kč), malý kožený paket v interiéru (2 300,- Kč) a na 400,- Kč se k limitu můžeme přiblížit výsuvnými integrovanými ostřikovači světlometů (3 500,- Kč).

Vyobrazení vozu v prostředí Škoda Car Configurator, zdroj: Škoda auto

Vyobrazení vozu v prostředí Škoda Car Configurator, zdroj: Škoda auto

Pokud se ptáte, kterou verzi bychom zvolili my, tak odpověď je jednoduchá. Octavia je hlavně praktické auto, takže praktická varianta se slabším motorem nám přijde bližší. 15 tisíc korun na červené lakování a velká kola, aby auto i parádně vypadalo, bychom ale investovali také a půlmilion tak využili takřka beze zbytku.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.