Moderní systémy v autech znamenají výhodu pro řidiče. Pro autoservis jsou výzvou

Co se novinek ve výbavě běžných vozů týče, doba nikdy neběžela tak rychle jako dnes. Každá nová technologie či inovace stávajících moderních systémů v automobilech posouvá hranici bezpečnosti o stupeň výš. Pro autoservisy to znamená, že se musí s novými technologiemi průběžně seznamovat a připravovat se na to, až vozidla vybavená nejmodernějšími systémy na svých zvedacích zařízeních vážně přivítají.

K zavádění nejmodernějších systémů ovlivňujících aktivní a pasivní bezpečnost, jakož i komfort řízení vozidla, dochází prakticky nepřetržitě. Je to kontinuální proces,” říká technický poradce značky ProfiAuto Lubomír Kroužílek a dodává: „Pokud jsou tyto systémy dostatečně odzkoušeny a otestovány, jsou vždy pro řidiče motorových vozidel přínosem. Otázkou je, jak to bude s činností těchto systémů v delším časovém horizontu.”

ilustrační foto by FOTO:FORTEPAN / Lencse Zoltán, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50628486

ilustrační foto by FOTO:FORTEPAN / Lencse Zoltán, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50628486

Ukázkovým příkladem jsou světlomety. V nižších výbavách vozů, které si běžní smrtelníci běžně kupují stále za základ platí halogenové žárovky. Kdysi populární xenony jsou za zenitem a stále více se prosazuje technologie LED. Ta se dá programovat a přizpůsobit novým trendům ve spojení s kamerami (Matrix). Pro autoservis může být ale oprava takové legrace celkem výzva. Zejména garážovým maloopravářům může do budoucna ujet vlak.

Vzhledem k jiným způsobům seřizování LED světel, je třeba mít neustále přehled o způsobech seřizování a nastavení. Proto ProfiAuto připravuje pro své mechaniky speciální školení přímo ve školícím středisku společnosti Hella, která vyvíjí a vyrábí osvětlovací techniku a elektroniku pro automobilový průmysl,” uvádí na příkladu Lubomír Kroužílek.

Systémy, které byly před několika lety novinkou v segmentu nejluxusnějších limuzín, jsou dnes běžnou součástí vozidel i střední třídy. Mechanici se tedy musí pochopit jak fungování těchto systémů, tak systém jejich opravy a servisu. Například síť ProfiAuto pořádá pro zapojené autoservisy průběžná školení, aby byli automechanici schopni provádět servisní úkony na nejvyšší úrovni podle metodiky dané výrobci vozidel.

repro: Crest Communications

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.