Ministerstvo dopravy přidá krajům na opravy silnic nižších tříd

Každý známe ve svém okolí nějaký ten tankodrom nižší třídy. Stát dává většinu peněz určených na opravy do dálnic, kraje mají co dělat se silnicemi vyšších tříd a zrovna na tu třetitřídku, po které jezdíte na chalupu, už zřejmě všichni kromě vás zapomněli. Díky úsporám ve Státní fondu dopravní infrastruktury (SFDI) může ale Ministerstvo dopravy částkou 3 miliardy korun pomoct i v letošním roce krajům s opravami silnic II. a III. tříd.

zdroj: Ministerstvo dopravy

zdroj: Ministerstvo dopravy

V tuto chvíli je hotov návrh na rozdělení peněz mezi jednotlivé kraje (viz mapka). Nejvíce finančních prostředků, více než půl miliardy, by měl obdržet Středočeský kraj. Naopak na nejmenší přilepšení se mohou těšit ve Zlínském kraji (108,7 miliardy Kč) a v Karlovarském kraji (112,2 miliardy Kč).

Na příjemce letos čekají oproti loňskému roku drobné změny v povinnostech. Nově musí příjemce uveřejňovat uzavírky na portálu Národního dopravního informačního centra (NDIC) a předložit jednak prohlášení kraje o tom, že akce financované z rozpočtu SFDI jsou koordinovány s ostatními akcemi na pozemních komunikacích, a jednak stanoviska správců těchto pozemních komunikací, že zmíněné akce nejsou vzájemně v konfliktu.

„Jsem rád, že ušetřenými prostředky můžeme opět pomoc krajům s financováním silnic. Také se společně s kraji budeme snažit, aby opravy byly více koordinované a nedocházelo k jejich souběhu, jako v některých případech v loňském roce,“ řekl ministr Dan Ťok.

Jen pro představu: Do silnic bylo loni prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic investováno celkem 34,2 miliardy Kč, dalších 4,4 miliardy Kč pak bylo prostřednictvím Krajů a Správy a údržby silnic investováno do dopravní infrastruktury na krajské úrovni. Celkově se se v roce 2015 stavělo, modernizovalo nebo opravovalo celkem 117 km dálnic a silnic I. tříd. Zahájila se stavba 70 km zcela nových úseků, pokračovalo se ve výstavbě téměř 30 km silnic a opravovalo nebo modernizovalo se dalších 20 km dálnic. Práce se týkaly především D8 (otevření pomyslné brány do Německa na trase Praha – Drážďany), D3 (napojení na Rakousko), D11 (Královéhradecký kraj) a D1 (především modernizace).

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.