Kia Cee´d: oldschool v nejlepším slova smyslu

Média začínají stále častěji přinášet fotografie zachycující příští generaci korejského hatchbacku. Její předobraz v podobě studie Proceed Concept od zářijového autosalonu ve Frankfurtu známe také. Současná Kia Cee´d ale rozhodně neskládá zbraně a stále má rozhodně co nabídnout.

Čekáte-li na novou generaci, možná vás překvapí, že existují i důvody, proč to nedělat. Tím prvním může být poněkud nezvykle design. Ačkoli se druhá generace korejsko-slovenského kompaktu již nějaký ten pátek prodává a její křivky jsou už trochu okoukané, rozhodně se jí nedá upřít šmrnc, dynamičnost a určitá dávka nadčasovosti. Minimálně zvenku to platí. Nástupce zřejmě ponese významnější sourozenecké prvky s Hyundaiem i30. Ten, ačkoli je vlastně jedním z nejmladších kompaktů, vzhledem poněkud zapadá do šedi průměru. Uvnitř už to tak horké není, zde jsou dnes už črty designérů někde jinde. Ergonomicky ani zpracováním však Kia Cee´d nepokulhává za současnou konfekcí a zastaralý vzhled není na překážku zástavbě těmi nejmodernějšími prvky palubní výbavy. Vyhřívaná sedadla či volant, parkovací kamera nebo navigace jsou navíc standardem vyšších výbavových stupňů.

Kia Cee´d, foto: Kia

Kia Cee´d, foto: Kia

Kde se současným Cee´dem určitě nešlápnete vedle, to jsou jízdní vlastnosti. Víceprvková zadní náprava není ani v tomto segmentu automatismem a při tlaku na co nejbohatší výbavu za co nejméně peněz lze očekávat, že automobilky půjdou cestou jednodušších řešení zadního zavěšení. Na druhou stranu nelze tvrdit, že by současný Cee´d byl nějakým sporťákem. Jeho nekomunikativní řízení z něj dělá spíše přiměřeně velké, pohodlné a čitelné rodinné auto.

Pokud existuje obava, že víceprvková zadní náprava bude brzy oldschoolem, existuje v útrobách tohoto kompaktu jedna věc, která jím je už nyní. Ano, zážehová atmosférická šestnáctistovka, solidní a spolehlivá motorizace vozů segmentu C vyzkoušená desetiletími, je dnes většinou automobilek nahrazena přeplňovanou dvanáctistovkou nebo dokonce agregátem o objemu jeden litr. Téměř 100 kW silný střed motorové palety je sázkou na jistotu. Příští Kia Cee´d už s tímto motorem nejspíše dostupná nebude.

Kia Cee´d SW, zdroj: Kia

Kia Cee´d SW, zdroj: Kia

Dalším argumentem pro koupi současného koresjkého kompaktu je její současný ceník. O bohaté výbavě již byla řeč, tak buďme konkrétní. Kia Cee´d se zmíněným motorem 1.6 GDI vyjde ve výbavě TOP na akčních 414 980,- Kč. Za tu cenu dostanete vůz stojící na sedmnáctipalcových kolech vybavený například dvouzónovou klimatizací, vyhřívaným koženým volantem i předními sedadly, navigací, parkovací kamerou nebo tempomatem. Když si k tomu připočtete standardní sedmiletou záruku, budete podobnou nabídku o konkurence hledat jen těžko.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.