Čtyři ojetiny, které v autobazarech neprávem přehlížíme

Přestože nákup automobilu znamená pro většinu z nás větší investici z rodinného rozpočtu, mnohdy se při výběru nerozhodujeme pouze na základě našich reálných potřeb, ale necháváme se unášet emocemi. Pozitivní očekávání spojená s určitou značkou nebo modelem pak při výběru vozu často převáží nad střízlivým vyhodnocením jeho nejdůležitějších užitných vlastností. Společnost AAA AUTO, která jako největší prodejce ojetých automobilů pravidelně monitoruje český trh, sestavila opět po roce žebříček nejvíce neprávem přehlížených vozů letošního roku.

Citroen C-Crosser a Peugeot 4007

Takovým příkladem jsou například Citroen C-Crosser a Peugeot 4007. Francouzské vozy odvozené od Mitsubishi Outlander nikdy nedosáhly stejné popularity jako původní model japonského výrobce. Paradoxně byla výroba Outlanderů byla od roku 2008 přesunuta do Holandska do továrny NedCar, zatímco Peugeoty a Citroeny do Evropy nadále zdlouhavě putovaly z japonské továrny Mitsubishi. Hlavním důvodem prodejního neúspěchu byla cenová politika a malá nabídka variant. Peugeoty a Citroeny byly dodávány výhradně s pohonem všech kol a kromě málo žádaného benzínového motoru o objemi 2.4 litru byly k dispozici pouze s motorem 2.2 HDI (115 kW). Zájemci o Mitsubishi bylo mohli volit mezi dvěma benzínovými jednotkami a třemi diesely (jedním od VW, jedním od Peugeotu/Citroënu a jedním vlastním), a také ve verzích s pohonem pouze jedné nápravy. Zatímco jako nové vozy bývaly Mitsubishi levnější, dnes se karta obrací a Citroen nebo Peugeot seženete levněji než stejně vybavené a ojeté Mitsubishi.

Peugeot 4007, autor: Matthias93, zdroj: Wikimedia commons

Peugeot 4007, autor: Matthias93, zdroj: Wikimedia commons

Fiat Croma

Do této skupiny patří i Fiat Croma. Fiat je v posledních několika desetiletích úspěšný zejména mezi malými vozy, zatímco ty velké prodejní rekordy netrhají. Croma je trochu zvláštní kříženec kombi velikosti Passatu a MPV. V interiéru ale nabízí velmi kvalitní materiály čalounění jako velur, kůži nebo alcantaru a zajímavé barevné kombinace (např. světle béžový interiér v kombinaci s hnědočervenými detaily a doplňky). Je znát, že původně byla Croma vyvíjena pro luxusní značku Lancia. Diesely od Fiatu patří mezi ty méně problémové a jiné takto velké auto za tak málo peněz jen těžko seženete.

Fiat Croma, autor: Pava, zdroj: Wikimedia commons

Fiat Croma, autor: Pava, zdroj: Wikimedia commons

Chevrolet Lacetti

Podobný osud potkal i Chevrolet Lacetti, tedy často opomíjený levný vůz velikosti Golfu nebo Astry. Nemá tak propracovaný interiér jako oba zmíněné evropské vozy, ale nabízí jednoduchou techniku, solidní spolehlivost a výhodnou cenu. Nevýhodou je, že značka Chevrolet už na evropském trhu nepůsobí, ale náhradních dílů je k dispozici dostatek, protože model Lacetti se pro některé východoevropské a asijské trhy vyrábí jako Ravon Gentra dodnes.

Chevrolet Lacetti, autor: Mick, zdroj: Wikimedia commons, licence: cc-by-2.0

Chevrolet Lacetti, autor: Mick, zdroj: Wikimedia commons, licence: cc-by-2.0

zdroj: AAA Auto

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.