Autorizovaným dealerům a velkým autobazarům věří stále více kupců ojetin

Společnost Cebia zjistila, že podíl autorizovaných prodejců (dealerů) a velkých autobazarů na celkových prodejích ojetých vozidel vzrostl. V roce 2017 stouply prodeje ojetin od dealerů téměř o 16 %. Vloni také došlo ke koncentraci prodeje na velké autobazary. 20 největších autobazarů v ČR prodalo 43 % všech vozidel nabízených touto cestou. Vloni bylo z celkového počtu 750 000 ojetin zhruba 412 500 (55 %) prodáno mezi soukromými osobami a 337 500 (45 %) mezi prodejci ojetých vozidel (firmami).


Importérské certifikované programy tvoří téměř čtvrtinu trhu s ojetými vozidly prodanými prodejci (firmami) a jejich podíl rok od roku roste. Celkem bylo v roce 2017 v tomto segmentu ojetin prodáno 77 933 vozidel, což bylo o 15,7 % více než v roce 2016. Jedná se o ojetá vozidla prodaná v rámci certifikovaných programů importérů jednotlivých značek vozidel. „Prodeje ojetin od autorizovaných dealerů stouply dvakrát více než celý trh ojetých vozidel, jenž vloni narostl o 7 %. Důvodem je orientace zákazníků na dražší, kvalitnější a prověřené vozy, větší prodejní aktivity dealerů, rostoucí počet dealerů zapojených do programů a podpora importérů,“ komentoval výsledky Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Škoda Octavia RS 4x4

Škoda Octavia RS 4×4, zdroj skoda-auto.cz

Leaderem v této oblasti je jednoznačně program ŠKODA Plus, který tvoří 54 % celého segmentu ojetin prodávaných v rámci certifikovaných programů. V rámci programu ŠKODA Plus bylo vloni prodáno 41 990 vozidel (17% meziroční nárůst) prostřednictvím 124 prodejních míst. V kategorii tzv. ročních vozů (do 18 měsíců od data první registrace) činil nárůst dokonce téměř 23 % (prodáno 15 697 kusů). To mimo jiné potvrzuje trend preference kvalitních ojetých vozů s jasným původem, doložitelnou servisní historií, v dobrém technickém stavu a s malým počtem najetých kilometrů.

Druhým největším programem s téměř 25% tržním podílem je Das WeltAuto, což je program Porsche Česká republika – importéra značek koncernu Volkswagen. Vloni prodal 18 808 vozů, což znamená 7,3% meziroční nárůst.

Vloni nejvíce vzrostl počet prodaných vozidel v rámci programu Volvo Selekt, který jej více než zdvojnásobil. Novinkou v tomto programu je českým importem organizovaný dovoz švédských Volvo Selekt vozů přímo z centrály v Goteborgu. Téměř dvojnásobný růst vykazuje i Kia, a to i přes akutní nedostatek ojetých vozů. Výrazný nárůst zaznamenala i značka Toyota s téměř třetinovým nárůstem prodejů. Renault dosud vykazoval ojeté vozy prodané svými autorizovanými dealery, které nezastřešoval značkový program. Během letošního roku spustí v České republice nový program prodeje ojetých vozidel s názvem Renault SELECTION. Hlavním cílem je jednotný koncept prodeje ojetých vozů u vybraných dealerů Renault.

zdroj: Cebia (tisková zpráva)

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.