Automotorsport provedl test letních pneumatik 225/45 R17

Doba přezouvání je tu. Pro řadu motoristů to znamená nákup nového obutí. Jak si ale vybrat to správné a nespálit se předraženým zbožím nebo levným šuntem? Naštěstí jsou tu různá nezávislá média, která test letních pneu provedou bez velkého nebezpečí pro peněženku koncových uživatelů. Jedním z nich je magazín Automotorsport, který prověřil 11 letních dezénů na pneumatikách o rozměru 225/45 R17.

Organizátoři testu měřili celkem 3 veličiny – chování vozu na mokru, na suchu a vliv na životní prostředí, tedy zejména životnost gumy. Za každou disciplínu udělili 0 až 10 bodů a výsledná známka byla jakýmsi váženým průměrem tří hodnocení, čím vyšší, tím lepší. Jasným dominátorem se stala letní pneu Michelin Pilot Sport 4. 9,8 bodu za mokro, 9,3 bodu za sucho a o bod méně za vliv na životní prostředí vynesli francouzským pneumatikám celkovou známku 9,4 a jednoznačné vítězství. Břichatý panáček si tak může mnout ruce, neboť si na pomyslnou poličku přidá další trofej. Ty z německého Autozeitung i od ADACu doplňuje nyní Automotorsport.

Michelin Pilot Sport 4, vítěz testu letních pneu, foto: Michelin

Michelin Pilot Sport 4, vítěz testu letních pneu, foto: Michelin

Test letních pneumatik má ale i další úspěšné. Stupně vítězů se obejdou bez bronzu. Stříbra se totiž rozdávala dvě. Continental PremiumContact 6 zabodoval velmi solidními známkami ve všech třech měřených aspektech a celková hodnota 8,5 to dokazuje. Prémiový německý výrobek byl na čelních pozicích očekáván.

Jinak tomu je ale s druhým držitelem stříbrné medaile. Japonskou zástavu vysoko drží podstatně levnější Falken Azenis FK 510. Ten minimálně v rozměru 225/45 R17 skvěle potlačuje aquaplaning a má i solidní výdrž. Na Continental tak ztrácí pouze na suchu.

Pod stupni vítězů nechal test pneu 225/45 R 17 italského zástupce. Pirelli P Zero předvedlo co do jízdních vlastnosti podobný výsledek jako výše umístěná německá guma, ale slabší výdrž ohodnocená pouze známkou 5,9 ji srazila ty dvě desetiny bodu v celkovém hodnocení, které k dělenému druhému místu chyběly.

Další tři desetiny v testu ztratil tradiční americký výrobce. Goodyear Eagle Asymmetric 3 se známkou 7,6 neexceloval na mokru a reputaci si zlepšil solidními jízdními vlastnostmi na suché vozovce. Brilantní pak je jeho výdrž. V této disciplíně znamenalo hodnocení 9,4 jednoznačné vítězství.

Stejná silná stránka zdobí také finské Nokian zLine. Tyto pneumatiky získaly za vliv na životní prostředí rovných 9 bodů. Průměrná známka za výsledek na suchu a nadprůměrná za boj s mokrou silnicí stačily k umístění přesně v polovině startovního pole.

Ani níže umístěné dezény však vysloveně nepropadly. Pořadí na 7. – 11. místě určily velmi těsné rozestupy a celkové známky od 6,9 do 7,2. Sedmé místo pak patří dezénu Giti Sport S1 a dále se umístily letní pneumatiky Toyo Proxes T1 Sport, Cooper Zeon CS8, Nankang Sportnex AS-2+ a ne neúspěchem pole uzavřely Vredestein Ultrac Vorti. Ani volbou těchto gum však, budou-li za dobrou cenu, krok vedle neuděláte.

Test letních pneumatik magazínu Atomotorsport tak prokázal, že nejen tzv. prémioví výrobci dokáží na trh dodat kvalitní obutí. Gumárenský průmysl v tomto směru v posledních letech ušel obrovský kus cesty.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.